2014/01/25

[13. Filmowa Sobota] Avatar (2009)

plakat do filmu Avatar (2009)

Tytuł oryg.: Avatar
Scenariusz: James Cameron
Reżyseria: James Cameron
Premiera: 25 grudnia 2009 (Polska) 10 grudnia 2009 (świat)
Produkcja: USA, Wielka Brytania
Gatunek: science fiction
Czas: 154 min
Wersja językowa: napisy PL


Jack Sully, który uległ wypadkowi i nie może chodzić, dostaje szansę zastąpienia zmarłego brata bliźniaka w projekcie AVATAR. W tym celu udaje się na planetę Pandora, zamieszkałą przez lud Na'vi. Mężczyzna podczas swej pierwszej misji jako Jack-avatar pakuje się w kłopoty i trafia na noc do dżungli. Odnajduje go jedna z tubylców. Jack dostaje zadanie poznania kultury Na'vi i przekonania ich do przeniesienia w inne miejsce. Niespodziewanie mężczyzna zakochuje się w lesie i nie tylko. Staje się jednym z nich, co skutkuje wojną z ludźmi i zdradą rasy.

Neytiri
Kiedy film wszedł do kin, nie bardzo chciałam go oglądać. Byłam głupią dziewczynką, która ogląda tylko bajki i komedie romantyczne. Z biegiem czasu to się zmieniło. Od około roku chciałam zobaczyć film, który jak na 2009 rok jest cudem techniki. Jak dla mnie. Wreszcie nadarzyła się okazja. Słaba jakość mojej wersji nie odstraszyła mnie i nie żałuję.

Wszystkie efekty są niesamowite. Ogromne pojazdy, broń, technologia. Jednak najbardziej spodobali mi się Na'vi. Ogromni, niebiescy, z ogonami i zachowujący się jak koty. Żałujcie, że nie widzieliście mojego tygryska! Wpatrywała się w te stworzenia jak w każdą nową rzecz i słuchała podczas spania.

Film bardzo mi się podobał, może nie jest to coś, co w 2014 roku zaparłoby ludziom dech w piersiach, ale na mnie wywarł ogromne wrażenie. Sama muzyka chodzi za mną z pół roku i chodzić będzie jeszcze długo, bo James Horner stworzył wspaniałą ścieżkę dźwiękową.

Jack Sully
A kogóż zobaczymy w filmie? W głównej roli - Sam Worthington, znany z "Starcie Tytanów" i "Gniew Tytanów". Zoe Saldana jako Neytiri, Sigourney Weaver w roli dr Grace Augustine, Stephen Lang jako Ten Zły czyli pułkownik Miles Quaritch. Aktorzy mniej znani, jednak obdarzeni wspaniałą grą aktorską. 

Podsumowując: film jest cudowny. Te wszystkie efekty, wygląd Pandory, jej mieszkańcy. Nie pozostaje mi nic, tylko zastanawiać się, co też twórcy wymyślą w drugiej części, która na duże ekrany wejdzie dopiero w 2016 roku. 



Moja ocena: 6/6
Zwiastun:

Piosenka - I see you Leona Lewis

Ścieżka dźwiękowa autorstwa Jamesa Hornera: