2013/08/16

050. Piraci z Karaibów. Na nieznanych wodach - James Ponti


Piraci z Karaibów. Na nieznanych wodach - James Ponti
Tytuł oryg.: Pirates of the Caribbean. On Stranger Tides
Tłumaczenie: Krzysztof Uliszewski
Wydawnictwo: Egmont
Liczba stron: 112
Adaptacja filmu, 
Producent: Jerry Bruckheimer | w reżyserii: Rob Marshall






Zdziwiła mnie trochę grubość książki. 112 stron, przy dwugodzinnym filmie? Już myślałam, że jest to tylko część adaptacji filmu, ale nie!


Jack Sparrow wyrusza na wyprawę do baśniowej Fontanny Młodości. Towarzyszą mu Angelica oraz Czarnobrody ze swoją załogą z "Zemsty Królowej Anny". Potrzebują dwóch ważnych rzeczy: łzy syreny oraz złotych kielichów.



Fontanny, a przede wszystkim zemsty, szuka również kapitan Barbossa - wróg Jacka, ale jeszcze większy wróg Czarnobrodego. Przy Fontannie dochodzi do starcia, z którego tylko jedna osoba może wyjść z życiem wiecznym. 



Dawno nie widziałam filmu, nie mogę więc powiedzieć, że książka jest z nim zgodna. Jednak zawarty w niej humor i przygoda duchem przypomina wspaniały film Disney'a. Lubię Jacka Sparrowa, jego humor i zachowanie. Nie trudno mi było przekonać się do przeczytania adaptacji książkowej, jednej z jego przygód. 



W samym środku książki znajdują się barwne zdjęcia z filmu, które pomagają przypomnieć sobie wygląd bohaterów. 



Myślę, że jest to powieść warta przeczytania, tym bardziej dla wielbicieli kapitana "Czarnej Perły", która niestety w tej części nie występuje.


Moja ocena: 9/10
Opublikowano: Lubimy czytać
Recenzja bierze udział w wyzwaniu: Wakacje z książką