2015/04/07

Wielkanocny TAG książkowy - bo nigdy nie jest za późno

Moje prośby i życzenia zostały wysłuchane! Wreszcie pojawił się jakiś ciekawy, inny tag, do którego zostałam nominowana, za co bardzo serdecznie dziękuję Alex z bloga Książkownia. Co prawda święta właśnie się skończyły, ale przynajmniej post nie zginie wśród takich samych nagłówków :).


1. Króliczki – seria, której chcesz więcej (czekasz na jej sequel)
Zdecydowanie stawiam tu na "Żelaznego króla". Co prawda druga część jest już dosyć dawno wydana, jednak ja pewnie będę musiała sporo się naczekać, zanim dostanę ją w swoje ręce...

2. Jajko – książka, która cię zaskoczyła
Obecnie czytana - "Skazani" Alice Hill. Zaintrygowała mnie okładka (przyznam szczerze, że opisu nie znałam), od razu przywiodła na myśl powieść fantasy. Z początku miałam pewne wątpliwości, jednak szybko zatraciłam się w lekturze. Moją opinię poznacie już wkrótce!

3. Tropienie jajeczek – książka, którą z trudem dostałeś w swoje ręce.
Hmmm, "Szepty o wschodzie księżyca". Już myślałam, że wydawnictwo całkiem o mnie zapomniało, a tu niespodzianka, paczka z książką! Obawiałam się, że jeżeli będę musiała kupować na własną rękę, to nastąpi to dopiero za milion lat...

4. Owieczki – dziecięca książka, którą nadal uwielbiasz.
Uwielbiam baśnie. Te braci Grimm i te Andersena. Z wiekiem, człowiek zauważa w nich przesłanie i porady życiowe.

5.  Wiosna – książka z okładką, która przywodzi ci na myśl tę porę roku.
Okładki "Serii Kwiatowej" K. Michalak, ale również książka Jojo Moyes "Razem będzie lepiej", która ma w sobie coś takiego, co od razu kojarzy się z wiosną.

6. Jezus – religijna książka, którą kochasz.
Tutaj mam pewien problem. Nie przepadam za książkami religijnymi, ponieważ nie czuję się w odpowiednim wieku, żeby je czytać. Nie myślcie sobie źle - jestem wierząca, ale ta tematyka nie jest mi bliska. Wolę czytać o magii i nastoletnich miłościach. Choć w jednym z moich "tworów" staram się zwrócić uwagę na to, jak silna może i powinna być religia oraz co nam daje wiara.

7. Zmartwychwstanie – książka od nie żyjącego już autora.
"Mały Książę" - uwielbiam tą książkę.

8. Koszyczki – książka, która aktualnie znajduje się na twojej liście życzeń.
Dużo tego. Najbardziej jednak wyczekiwana oraz najbliższa datą premiery to "Dziedziczka" Kiery Cass. Córka Maxona.... :)

9. Cukierki – słodka książka.
Napisałabym "Eleonora i Park", ale jeszcze jej nie czytałam :). Napisałabym też "Pięćdziesiąt Twarzy Greya", ale tak dziwnie byście się popatrzyli i pytali "co w niej jest słodkiego?" (ja tam wiem swoje...). Dlatego napiszę "Rywalki". Zgodzicie się ze mną, że słodyczy jej nie brakuje?

10. Peeps – otaguj kogoś!
No więc taguję: Lustro Rzeczywistości, Agnieszkę, Candice i Jane Rachel. Przedłużmy sobie trochę te święta!


Jak minęły Wam święta? Co przyniósł Zajączek? Mnie wciąż brakujące fundusze na książki i inne potrzebne rzeczy :)