2014/09/26

Europejski Dzień Języków Obcych

Europejski Dzień Języków
Jak pewnie część z Was już wie, 26 września obchodzimy Europejski Dzień Języków Obcych. Z tej okazji uniwersytety, szkoły oraz miasta organizują najróżniejsze wydarzenia od testów z wiedzy językowej, przez warsztaty językowe, po gry i zabawy. EDJ nie ominie również mnie i mojego bloga. 

Rok 2001 został ogłoszony przez Radę Europy Europejskim Rokiem Języków. Od tej chwili co roku 26 września obchodzi się Europejski Dzień Języków w 47 krajach członkowskich Rady Europy.
Celem Europejskiego Dnia Języków jest świętowanie językowej różnorodności w Europie i propagowanie wśród obywateli znajomości większej liczby języków. Wszędzie w Europie odbywają się akcje, które mają zachęcić ludzi do uczenia się nowego języka lub podnosić znajomości języków, które już znają. Uczenie się języków pomaga nie tylko w porozumieniu między ludźmi, ale przyczynia się także do przełamywania barier intelektualnych.

W ciągle globalizującym się społeczeństwie umiejętność mówienia obcymi językami zwiększa szanse – szanse na pracę, szansę na naukę, szanse na lepsze życie we własnym kraju, jak i w innych częściach świata. (źródło: http://www.goethe.de/ins/cz/prj/ets/ets/plindex.htm)

Jeżeli ktoś chciałby się pobawić lub dowiedzieć więcej, zapraszam na stronę EDJ:

Co ciekawego znajdziemy na stronie? 
Ciekawostki językowe, quizy, gry, zabawy, informacje o warsztatach i konkursach. 

Ja sama sprawdziłam swój poziom wiedzy z języka angielskiego, więc zachęcam Was do tego, bo to pokazuje, jak wiele jeszcze musimy się nauczyć.

Jak ważne są dla nas języki pisać chyba nie muszę. Podczas wyjazdów często zdaję sobie sprawę, jak dużo wiem, a ile się muszę jeszcze nauczyć. W ten sposób motywuję się, bo wiem, że kiedyś bardzo mi się to przyda. Szczególnie kiedy człowiek chce być tłumaczem :)

Jakich języków uczycie się bądź już umiecie? Ja obecnie uczę się angielskiego oraz niemieckiego, który idzie mi średnio. Po angielsku jestem w stanie zrozumieć 70% wypowiedzi, natomiast z niemieckiego ok.30%, więc jeszcze muszę się dużo nauczyć. A w listopadzie czeka mnie konkurs przedmiotowy z języka angielskiego, dzisiaj dostałam zakres, będę się teraz ostro uczyć, bo chcę przejść do trzeciego etapu i zostać laureatem. Wątpię, by mi się udało, ale mam taką nadzieję i się postaram. 

Dzisiaj taka krótka notka, jutro trochę dłuższa opinia o filmie, a w niedzielę, mam nadzieję jakaś recenzja. Prawdopodobnie nie będzie to powieść, ale jakaś książka. Na Facebooku pojawić się powinna również moja krótka opinia o książce "Kamienie na Szaniec". Nie będę pisać recenzji, ponieważ raczej nie potrafiłabym sklecić czegoś dłuższego o tej książce. A już wkrótce podsumowanie miesiąca i recenzja "Itch. Reakcja łańcuchowa", która mnie wciągnęła. Zapraszam do zaglądania na Facebooka.