2013/07/14

041. Mroczny Płomień - Alyson Noel

Mroczny płomień - Alyson NoëlAutor: Alyson Noël
Tytuł oryg.: Dark Flame
Cykl: Nieśmiertelni, tom 4
Tłumaczenie: Dobromiła Jankowska
Wydawnictwo: Dolnośląskie
Liczba stron: 289

Ever Bloom walczy, by jej przyjaciółka Haven stała się nieśmiertelna. Stara się przy tym nie narazić ich obu na ogromne niebezpieczeństwo. Jednocześnie coraz bardziej zgłębia arkana czarnej magii, by uwolnić Damena spod wpływu złych mocy. Czy zdobędzie antidotum, które pozwoli jej być razem z ukochanym? Aby złamać zaklęcie, dziewczyna ryzykuje wszystkim, co kocha - nawet swoją przyszłością u boku Damena...

Pierwsze zdanie z opisu jest jakieś oszukane, nie uważacie? Jakie tam walczy, ona jej to mówi! Kolejna część cyklu, w której Ever może zabłysnąć swoją zaradnością i głupotą! Męczy mnie już ta bohaterka, jednak wciąż ciekawi mnie co będzie dalej. Oglądałam wywiad z autorką, w którym mówi, że wszystkie części cyklu mają zostać zekranizowane. No proszę! Czyżby wyobraźnia producentów filmowych już się wyczerpała? Wchodzimy w erę ekranizacji czy co?
Mam zamiar wybrać się na wszystkie filmy (głównie dla krytyki), więc muszę brnąć dalej.
Dark Flame - Alyson NoëlZachowanie Ever doskonale opisuje jej przyjaciółka Haven, choć może w niektórych momentach wyraża się zbyt ostro. Chore staje się to, że bohaterka utrzymuje istotne rzeczy w tajemnicy przed ukochanym, który jest starszy (dużo starszy) i zdecydowanie mądrzejszy. Mógłby jej pomóc!
Muszę przyznać, zrobiło mi się żal Jude'a. Chłopak przez czterysta lat tracił dziewczynę swojego życia, bo jakiś nieziemski bogacz jej pożądał! Cały cykl stał się dla mnie strasznie nudzący oparty na pożądaniu i niewłaściwych wyborach głównej bohaterki. Nie jestem zadowolona z tej części. Mam nadzieję, że kolejne staną się lepsze i łatwiej będzie mi czytać opowieść Ever.
Pod koniec Ever akcja rozwija się trochę bardziej i jest ciekawsza. Autorka pisze w taki sposób, że nie jestem w stanie nie czytać tego cyklu.
Moja ocena: 5/10
Ulubiony cytat: Bez względu na wszystko, zmierzymy się z tym razem. Tak robią bratnie dusze.


CF - nowe logo