2013/10/10

Liebster Award + ogłoszenia drobne :)



Zostałam nominowana do zabawy przez Lustitię z http://lustitia.blogspot.com za co serdecznie dziękuję i przepraszam, że dopiero teraz, jednak czas nie pozwala włączać komputera codziennie, a jak się klika na tablecie to niektóre rzeczy wypadają z głowy. Tak więc troszkę o zabawie...


Nominacja do Liebster Award jest otrzymywana od innego blogera w ramach uznania za „dobrze wykonaną robotę” Jest przyznawana dla blogów o mniejszej liczbie obserwatorów, więc daje możliwość ich rozpowszechnienia. Po odebraniu nagrody należy odpowiedzieć na 11 pytań otrzymanych od osoby, która Cię nominowała. Następnie Ty nominujesz 11 osób (informujesz ich o tym) oraz zadajesz im 11 pytań. Nie wolno nominować bloga, który Cię nominował.


Pozwólcie, że troszeczkę nagnę regulamin i nie nominuję żadnych blogów, po prostu nie mam czasu ani siły skakać po ich blogach i im to oznajmiać :D

Pytania i moje odpowiedzi:

1. Cofasz się o 375 lat by podarować Ludwikowi XIV (jedną!) współczesną nam książkę. Co otrzymałby od ciebie król Francji?
Cóż, trudno jest wybrać, ponieważ nie wiem, co by mu się spodobało :D. Chyba wybrałabym którąś z części "Zwiadowców", raczej pierwszą, choć bardziej na miejscu byłoby zabranie jakiejś obyczajowej... Stawiam na "Ruiny Gorlanu" ("Zwiadowcy" tom pierwszy, John Flanagan)
2. Znana gwiazda filmu/piosenki/sportu prosi Cię o napisanie jej biografii. Czyją propozycję przyjęłabyś bez zastanowienia i dlaczego?
Nie jestem gorliwą fanką żadnego aktora, piosenkarza, sportowca, ani ich żeńskich koleżanek, nie znam ich życia, jestem pewna jednak, że wybrałabym Josha Grobana, który ma wspaniały głos, uwielbiam jego piosenki, no i mogłabym się o nim czegoś dowiedzieć, czego ktoś inny nie wie :D
3. Wydajesz swoją pierwszą książkę. Jaki to gatunek?
To pytanie mi się podoba. Oczywiście fantasy. Kocham ten gatunek i nawet mam zalążki książki w zeszycie...
4. Idealne miejsce na samotny 3-dniowy wypad to (zaginamy czasoprzestrzeń - podróż do Buenos Aires trwa tyle samo co do Warszawy).
Skoro trzydniowy to francuskie wybrzeże lub wieś. Jakieś małe miasteczko, cisza spokój i miejsce do czytania :D
5. Giuseppe Verdi cierpi na brak weny. Potrzebuje inspiracji do nowej opery, więc pyta cię o twój ulubiony utwór (jeden!). Co mu proponujesz?
Znowu trudne pytanie, bo mam mnóstwo ulubionych piosenek. Ale tutaj chyba odpowiem: "Brave" Josha Grobana, bo idealnie się nadaje.
6. Książka z dzieciństwa, która wzbudziła w tobie (wtedy) największe wzruszenie.
"O psie, który jeździł koleją", piękna historia psa, który mieszkał na dworcu i sam "na gapę" jeździł pociągiem.
7.Jaka cecha jest według ciebie najważniejsza w osobowości człowieka?
Najważniejsza jest wiara w to, co się robi. Bo człowiek, który wierzy, że mu się uda, nigdy się nie poddaje.
8. Jaką nadludzką mocą chciałabyś dysponować?
Jedna moc? A magia się liczy jako jedno? Jeśli nie to: nie wiem. Może mądrość, choć czasem warto czegoś nie wiedzieć. Chyba raczej nic, każda moc ma swoje ograniczenia i nie daje nam pełnego szczęścia.
9. Podaj proszę swój ulubiony cytat. :)
Jest ich kilka, ale dam najmądrzejszy:
"Nigdy nie zabieraj człowiekowi wszystkiego, co ma. Nic nie jest bardziej niebezpieczne niż wróg, który nie ma nic do stracenia."(Christopher Paolinii, "Eragon") Cytat może nie być dokładny, pisałam z pamięci :D
10. Przez miesiąc musisz być zastępcą (czy jak kto woli nawet prawą ręką) jakiegoś polskiego polityka. Na szczęście możesz wybrać, z kim będziesz współpracować. Kogo wybierzesz? (nie musisz tłumaczyć dlaczego)
O matko! Nie znam się na polityce, nie znam polityków, a ci których znam nie są najlepsi, więc pozwól proszę, że pozostawię to pytanie bez odpowiedzi.
11. Weź książkę która akurat leży najbliżej ciebie. Otwórz na stronie 58 i przepisz tu pełne zdanie zaczynające się najbliżej 5 linijki (od góry).
"Na pewno uczył się w ogólniaku, ale chyba nie w naszym, bobym go zapamiętała." (Szeptem, Becca Fitzpatrick) Akurat na tej stronie czytam :D

Mam nadzieję, że moje odpowiedzi są zadowalające i przybliżyły Wam trochę moją osobę. Dajcie mi trochę pomyśleć, a obiecuję, że w weekend kogoś nominuję do tej zabawy. 

Ogłoszenia drobne i niedrobne: 

  1. Ciągle, ale to ciągle pracuję nad wyglądem bloga i zastanawiam się, czy nie ustalić jakiegoś stałego (tu pytanie do Was). Liznę na informatyce trochę HTML'u i pokombinuję :D
  2. Dla tych, których obchodzi mój stosik październikowy: na zdjęciu w posumowaniu nie ujęłam trzech lektur: Odmieniec Philippa Gregory, Idealna chemia Simone Elkeles, Opiekunka Grobów Melissa Marr. Spodziewajcie się :D
  3. Czy interesuje Was, abym umieszczała tutaj posty o sobie? Np. "Ines o sobie: w wolnym czasie"?
  4. Jestem otwarta na Wasze sugestie i pomysły :D
To chyba tyle. Cześć i czołem :D Ines