2013/10/12

062. Szeptem - Becca Fitzpatrick

Szeptem - Becca Fitzpatrick

Tytuł oryg.: Hush, Hush
Seria/cykl: Szeptem tom 1
Tłumaczenie: Paweł Łopatka
Wydawnictwo: Otwarte
Liczba stron: 334
Gatunek: paranormal romance





Nastoletnia Nora Grey jest wzorową uczennicą, "grzeczną dziewczynką". Jej życie drastycznie się zmienia, gdy nauczyciel biologi postanawia poprzesadzać uczniów. Od tej pory jej kolegą z ławki jest tajemniczy Patch. Chłopak zdaje się wiedzieć wszystko na jej temat, sam jednak o sobie nie mówi. Dziewczynę, ku jej przerażeniu, intryguje i pociąga uprawiający hazard nastolatek. Norze zaczynają przytrafiać się dziwne rzeczy. Ktoś próbuje ją zabić. Dziewczyna pragnie rozwikłać zagadkę prześladowcy oraz (ty cytuję) "obnażyć Patcha". W dwuznacznym znaczeniu tego słowa. 

Od dosyć dawna interesowałam się tą lekturą, oczywiste więc było, że prędzej czy później wyjdę z nią z księgarni. Czytało się ją lekko, akcja jest płynna, autorka odpowiednio dawkuje informacje sprawiając, że czytelnik chce zajrzeć na kolejne strony. Trochę fabuła skojarzyła się z moją porażką czytelniczą czyli "Mrocznym aniołem", którego niedawno recenzowałam. W przeciwieństwie do tamtej lektury, "Szeptem" ma swój klimat, jest zrozumiała i wciągająca. 

Oczywiście od samego początku jasne było, że Patch jest aniołem. Jednak nie byłam pewna, czy dobrym czy raczej złym? Okazało się, że po trochu takim i takim. Przewidywalne było uczucie pomiędzy tajemniczym chłopakiem a główną bohaterką, ale autorka sprytnie zatuszowała to wśród innych tajemnic i łamigłówek. Pomogła w tym narracja pierwszoosobowa, ponieważ czytelnik w takim wypadku poddaje się tokowi myślenia narratora, podziela jego uczucia i domysły. W większości oczywiście.

W powieści Becci Fitzpatrick mamy do czynienia ze wspaniałym dreszczykiem emocji. Wcale nie byłabym przekonana, że jest to paranormal romance, gdyby nie anioły, występujące w powieści. Książka bardzo mi się spodobała, myślę, że niedługo sięgnę po kolejne tomy (mam już zaklepane u koleżanki ze szkoły). Jeżeli jeszcze nie czytaliście, to zachęcam Was do tego. 

Moja ocena: 8/10
Recenzja bierze udział w wyzwaniu: Czytam Fantastykę | Czytamy Polecone Książki -- polecało mi ją wiele osób, nie sposób spamiętać :D