2017/07/11

księgarnie świata: autorska

Na całym świecie wiele jest księgarni. Sieciowe, prywatne, małe kramiki... Niektóre stworzone z większą dbałością o szczegóły (i klienta), inne z mniejszą. Niektóre z radością witają każdego gościa, nie tylko tego, który ma zamiar wydać u nich swoje pieniądze. Ilekroć gdzieś jestem i widzę księgarnię, muszę do niej zajrzeć. Uwielbiam penetrować takie miejsca, szczególnie za granicą, gdzie można pooglądać inne wydania znanych powieści. Chcę stworzyć tutaj taki nieregularny cykl, w którym będę opowiadać o różnych księgarniach w Polsce i na świecie. Mam nadzieję, że wam się spodoba :)


Zaczynam od księgarni, w której być może większość z Was miała już okazję być. Jest to sieć księgarni Autorska, będąca własnością wydawnictwa Znak. Z oficjalnej strony księgarni:
Księgarnia Autorska to pomysł Grupy Wydawniczej Znak. Mamy już 55 lat i wydaliśmy wiele ważnych książek. Kochamy je i dokładamy starań, by były wyjątkowe, piękne, wartościowe, szanowane i… czytane. Dlatego stworzyliśmy miejsce, które temu wszystkiemu sprzyja. Chcemy być bliżej czytelników, poznawać ich opinie i szukać inspiracji. W jedynej takiej księgarni.
My - twórcy Księgarni Autorskiej - pragnęliśmy stworzyć miejsca pełne książek, przytulne jak nasze mieszkania. W kuchni, nasi goście znajdą przepisy, w salonie przeczytają dobrą powieść; literaturę faktu przejrzą w gabinecie, a w sypialni rozgrzeje ich gorący romans. Każdy, kto zawita do Autorskiej, poczuje się jak u siebie.

W całej Polsce na tę chwilę znajduje się 5 takich księgarń. Sanok, Wrocław, Warszawa, Jastrzębie Zdrój oraz Zgorzelec - w tych miastach możecie ich szukać. Czym się różnią od Matrasa lub Empiku? 

Domową atmosferą, a przynajmniej taki był zamysł, bo jednak sklep sklepem pozostanie... Ale w księgarniach Autorska znajdziecie wygodne fotele, kanapy, krzesła, a nawet łóżko i wannę! Możecie sobie usiąść i poczytać jakąś książkę, a jeśli was zainteresuje - kupić. Mało tego, można też kupić kawę lub herbatę! 


Księgarnia jest podzielona na różne strefy - kuchnia, salon, sypialnia, łazienka. W salonie jest kanapa lub fotele, stolik kawowy, prasa, a nawet telewizor. W kuchni znajdziemy duży stół oraz blat z półkami na książki kucharskie i dotyczące zdrowia. Łazienka to oczywiście stylowa wanna i lustra, a w sypialni stoi piękne metalowe łóżko. Niestety, nie mogę wam pokazać wszystkiego tego na zdjęciach, ponieważ łóżko zostało zawładnięte przez wyprawkę dla dzieci do szkoły, a piękny stół, który miałam nadzieję wykorzystać, został użyty przy trwającej wyprzedaży. 



Ale myślę, że udało mi się pokazać to piękne wnętrze. Odwiedziłam najbliższą mi księgarnię - w Jastrzębiu Zdroju. Już dawno chciałam tam zrobić zdjęcia i wreszcie mi się to udało! Kanapa jest bardzo wygodna, poduszki chętnie bym ukradła, tak samo krzesła (i książki...) oraz cudne lustro! Zostawiam was z tymi zdjęciami i pędzę szukać kolejnych pięknych miejsc...








Serdecznie dziękuję Księgarni Autorska w Jastrzębiu Zdroju za możliwość wykonania zdjęć oraz miłe przyjęcie (pani co chwila pytała, czy czegoś nie potrzebujemy i proponowała napoje i przekąski)
Dziękuję również Nikoli Cięciała za bycie moją modelką, mam nadzieję że to początek naszej współpracy ;)

Koniecznie napiszcie mi o księgarniach w waszej okolicy, które warto odwiedzić ze względu na wnętrza i atmosferę ;)