2016/03/10

247. Spróbujmy jeszcze raz - Abbi Glines

Tajemnica, którą skrywał od lat, nie miała nigdy ujrzeć światła dziennego. Gdy Blair mu zaufała, okazało się, że całe jej życie było kłamstwem. Mimo to nadal jest zakochana w Rushu. Ze wzajemnością. Jednak sekrety z przeszłości nie pozwalają jej zapomnieć, jak bardzo ją zranił. Dziewczyna ze złamanym sercem wraca w rodzinne strony, by zacząć od nowa. Pewnego dnia jedna wiadomość przewraca jej życie do góry nogami. Co zrobić, gdy osoba, której nie możesz ufać jest tą, której zaufania potrzebujesz najbardziej?

Kiedy skończyłam czytać O krok za daleko od razu wiedziałam, że muszę sięgnąć po kolejne części. Niefortunnie zakupiłam najpierw trzecią, a potem dopiero drugą, co wydłużyło mój czas oczekiwania na ciąg dalszy tej bardzo ciekawej historii. A potem... Czy wy też tak macie, że jak już kupicie książkę, którą bardzo chcieliście przeczytać, bo to kontynuacja i musicie się dowiedzieć, co dalej, nie czytacie jej? Leży sobie i czeka, bo przecież ma czas, a teraz trzeba czytać coś innego... Ja tak czasem mam, chociaż u mnie książki nie czekają zbyt długo i nigdy nie jest ich zbyt dużo.

No więc o czym jest ta seria? Nie pisałam Wam przecież recenzji pierwszej części, a również opis nie mówi zbyt wiele. Rosemary Beach opowiada o dwójce ludzi, którzy (o, zgrozo!) są przybranym rodzeństwem. Może nawet więcej niż przybranym. Łączą ich nie tylko więzy miłości ich rodziców, ale także krew płynąca w żyłach ich wspólnej siostry. Wszystko byłoby w porządku, gdyby nie fakt, że akurat musieli się w sobie zakochać. I to namiętną miłością, która aż płonie z pożądania i przywiązania. Czy jest szansa, by byli razem?

I pewnie Wam się od razu skojarzy z serią Dimily, o której nie tak dawno temu pisałam. A tak, podobieństwo jest uderzające. Ale różnice są jeszcze większe. Jedyne, co łączy te dwie serie to pomysł na fabułę. Cała reszta jest inna. Pierwsza część opierała się głównie na pożądaniu i na wątku, w którym skromna dziewczyna przybywa do ogromnego domu swojego bogatego przybranego brata. Imprezy, bogate życie, drogie samochody - to tylko część tego świata. Blair do niego nie pasuje, o czym Rush co chwila jej przypomina.

Spróbujmy jeszcze raz podobała mi się zdecydowanie bardziej, niż pierwsza część, choć i ona odcisnęła się na moim sercu. Druga część bardziej łapie za serce, jest bardziej rozbudowana pod względem uczuć i psychiki bohaterów i nie jest tylko lekturą dla rozrywki. Z pół-erotyka, Abbi Glines przeistoczyła swoją książkę w całkiem dobre jakościowo Young Adult, za co należą się jej podziękowania, bo kolejnego Greya raczej nie potrzebujemy. YA jest zdecydowanie lepszym gatunkiem, bardziej poczytnym, szczególnie teraz, kiedy staje się on coraz bardziej popularny. Przeżywamy wszystkie emocje z bohaterami, ciśnienie nam skacze, kiedy tylko robi się gorąco. A napięcie cały czas rośnie.

Fani wewnętrznych przemian bohaterów też znajdą tu coś dla siebie. Bardzo spodobała mi się przemiana Rusha z imprezowicza, który nie za bardzo wie, co począć ze swoim życiem, nie widzi w nim większego sensu, nie ma zamiaru się ustatkować i mało go obchodzą tak głupie sprawy jak uczucia i rodzina, w odpowiedzialnego faceta, który doskonale wie, czego chce od życia, czego pragnie i nie boi się po to iść nawet w ogień. Jest szalenie zakochany i widać, że zależy mu na Blair. Nie tylko na jej uczuciach, jej uwadze i obecności, ale też na tym, żeby dobrze się czuła i miała wszystko, czego potrzebuje. To bardzo słodkie i niezwykle do mnie przemówiło na korzyć tego mężczyzny.

Również Blaire należy się podziw za jej siłę i odwagę, trzeźwy umysł. To, co na nią spadło, zaskoczyło nie tylko ją, ale też czytelników. Mnie w sumie nie tak bardzo, bo niestety przeczytałam spoiler w opisie trzeciej części... Ale jestem pewna, że wielu się tego nie spodziewało. Ja w sumie też nie. Wiele młodych dziewczyn dawno by spanikowało i gdzieś uciekło, przecież ze strony rodziny Rusha nie spotkało ją nic dobrego, tylko zniszczyli jej całe życie i wizję matki. Ona jednak dalej się trzyma i z uniesioną głową, choć lekko zgarbionymi ramionami, idzie do przodu.

Bardzo się cieszę, że po Spróbujmy jeszcze raz została mi jeszcze jedna część, bo czytanie tej książki to była prawdziwa przyjemność. Lekka, ale nie bez refleksji, chwytająca za serce, dająca zajęcie na kilka godzin, wciągająca, trzymająca w napięciu - czego można chcieć więcej? Abbi Glines powoli staje się jedną z moich ulubionych autorek.

Okładka książki Spróbujmy jeszcze razMoja ocena: 9/10
Wyzwania: Przeczytam tyle, ile mam wzrostu

Tytuł oryg.: Never Too Far
Seria/cykl: Rosemary Beach #2
Tłumaczenie: Agata Żbikowska
Wydawnictwo: Pascal
Gatunek: Young Adult, romans
Liczba stron: 336
Cena detaliczna: 34,90 zł
Kupisz: aros.pl
Data wyd.: 9.10.2013