2015/11/09

Crazy in Music #22

Długie jesienne wieczory sprzyjają nie tylko czytaniu książek. To również świetny czas, żeby usiąść z kubkiem rozgrzewającego napoju w ulubionym fotelu i zasłuchać się w melancholijne teksty piosenek. Jest to moment, kiedy odświeżamy swoje playlisty, a to dodając coś nowego, a to wracając do klasyków z poprzednich lat. Ja mam dzisiaj dla Was właśnie takie piosenki na jesień. Często smutne, melancholijne, idealne na czas pełen refleksji.



 Autumn Leaves - Ed Sheeran

Fakt, w tej piosence z jesienią najbardziej kojarzy się sam tytuł. Ale również tekst jest bardzo jesienny, melancholijny i refleksyjny. Piękny głos Eda i te delikatne dźwięki gitary idealnie do siebie pasują i sprawiają, że mam ochotę wskoczyć pod kocyk i patrzeć na deszcz za oknem. A sam tekst w pewnym momencie ('You're miles away...') kojarzy mi się z wyjeżdżaniem na studia.....

Sweater Weather - Max & Alyson Stoner Cover

Ta piosenka z pewnością się już wszystkim kojarzy z jesienią. Moim ulubionym wykonaniem jest nadal właśnie to. Oryginał jakoś do mnie nie przemawia. Piosenka jest bardzo inspirująca, przynajmniej dla mnie. Obrazuje uczucie pomiędzy dwoma osobami: pełne opiekuńczości, miłości i wspomnień. 

Hello - Adele

Pewnie już słyszeliście o nowej piosence Adele? Jest magiczna. Nie wiem, jak ona to robi, ale jak już coś wyda, to musi być hit. Nie mogę się doczekać jej nowego albumu, chociaż jego cena trochę boli w kieszeń... Ta piosenka jest - oczywiście - mega smutna. Piosenka o rozstaniu i to najprawdopodobniej z winy kobiety.... Taka cudna, spokojna... Nic tylko słuchać potężnego głosu Adele, który rozdziera serce.....

 California Dreaming - Sia

Jestem niemal pewna, że już kiedyś pisałam Wam o tej piosence. Nie jest to autorski utwór Sii, ale zdecydowanie lepszy niż oryginał. Sama piosenka ma dobre kilkadziesiąt lat. Jednak Sia pokazuje, że nawet stare kawałki mogą odżyć, kiedy tchniemy w nie nieco nowoczesności i potężny głos wokalistki. No i motyw jesienny - 'All the leaves are brown, and the sky is grey....'.

Writing's on the wall - Sam Smith

Nie wiem, jak Wy, ale kiedy tylko usłyszałam, że Smith robi piosenkę do Bonda, ucieszyłam się jak nie wiem. Zawsze mi się kojarzył z jakimś takim filmem szpiegowskim i wreszcie ktoś to zauważył! Jego piosenka jest właśnie taka jesienna: melancholijna i niesamowicie smutna. Jest o jakiejś takiej niezwykłej tęsknocie za kobietą (zauważyliście, że praktycznie wszystkie jego piosenki kręcą się wokół tego tematu?), co jest ładnie połączone z wątkami w filmie. Piękny głos, przepełniony bólem + świetny tekst = cudowna piosenka do słuchania wiecznie!


No i to tyle. Pewnie znalazłabym więcej, ale nie chciałam grzebać, żeby potem nie pojawiła się tu dwucyfrowa liczba piosenek... Kto by to wszystko przesłuchał? A czego Wy słuchacie jesienią?